ROCA remontuje łazienki w kinie Luna z okazji Światowego Dnia Infrastruktury Sanitarnej

Firma ROCA, międzynarodowy lider w sektorze wyposażenia łazienkowego, rozpoczęła remont łazienek w kinie Luna – miejscu kultowym dla Warszawiaków. Działania mają uczcić Światowy Dzień Infrastruktury Sanitarnej, który obchodzony jest 19 listopada oraz zwrócić uwagę Polaków na poważny problem wielu mieszkańców Ziemi: brak dostępu do infrastruktury sanitarnej.

Światowy Dzień Infrastruktury Sanitarnej (World Sanitation Day lub World Toilet Day) jest obchodzony 19 listopada. Święto ustanowiła Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ), aby zwracać uwagę na kryzys sanitarny. Współczesna cywilizacja osiągnęła wysoki poziom rozwoju, mimo tego aż 2/5 mieszkańców Ziemi nie ma dostępu do infrastruktury sanitarnej, a 2,5 mld korzysta z sanitariatów słabej jakości. To jeden z głównych problemów w krajach rozwijających się. W międzynarodowych statystykach najgorzej wypada Azja. Złe warunki sanitarne przyczyniają się do 1,6 mld zgonów rocznie, wśród których spory procent stanowią dzieci do 5 lat. Dlatego Światowy Dzień Infrastruktury Sanitarnej ma przełamywać tabu, jakim jest rozmowa o higienie.

Wielu Polaków nadal nie zdaje sobie sprawy ze skali problemu, chociaż zauważa w swoim otoczeniu mnóstwo zaniedbanych miejsc tego typu. W związku z obchodami Światowego Dnia Infrastruktury Sanitarnej firma ROCA rozpoczęła remont toalet jednego z kultowych obiektów w Warszawie. Kino LUNA to niezwykłe miejsce na mapie Warszawy – tym bardziej wyjątkowe ze względu na misję placówki, którą jest także promocja kultury niekomercyjnej. Renomę placówki podkreśla również prestiżowa lokalizacja przy ul. Marszałkowskiej 28. Jej odbiór zaburzają jedynie od dawna niemodernizowane łazienki. Aby poprawić komfort korzystania z kina Luna, firma ROCA, jako specjalista od sprzętów sanitarnych, sprawi, że łazienki w gmachu kinowym zyskają nową oprawę aranżacyjną, pełną nowoczesnych i ekologicznych sprzętów sanitarnych na miarę tak popularnej oraz cenionej placówki kulturowej.

Remont łazienek w kinie Luna to wyraz idei społecznej odpowiedzialności, przyświecającej firmie ROCA. Ma również pobudzić dyskusję o stanie sanitarnym Polski oraz świata. – Chcemy zwrócić uwagę na to, że nie każdy mieszkaniec Ziemi ma swobodny dostęp do infrastruktury sanitarnej. Ważne, aby podejmować działania, mające na celu poprawę warunków sanitarnych zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. Informować o konieczności zmian, edukować, pobudzać do myślenia. Ponadto komfort korzystania z miejsc publicznych jest w dużej mierze uzależniony od stanu toalet, czego doskonałym przykładem było kino Luna  – tłumaczy Klaudia Bączek, Brand Communication & PR Coordinator ROCA Polska. Ze względu na swoja misję kino Luna jest idealnym miejscem, aby zamanifestować te kwestie. – Myśl o odnowieniu kinowych łazienek towarzyszyła nam od dawna. Ich remont stanowi zarówno rozwiązanie pilnej potrzeby, jaki i ma znaczenie symboliczne. Gdzie indziej, jak w miejscu kulturotwórczym, gromadzącym rzesze ludzi wrażliwych na problemy świata, można rozpocząć debatę o stanie sanitarnym świata. Ponadto dzięki metamorfozie obiekt będzie mógł jeszcze lepiej służyć mieszkańcom Warszawy i okolic – mówi Piotr Olak, przedstawiciel firmy zarządzającej kinem Luna.

Patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje portal Ekologia.pl

***

ROCA – światowy lider w sektorze wyposażenia łazienkowego, oferujący wysokiej jakości, innowacyjne oraz ekologiczne rozwiązania. Produkty ROCA umożliwiają systematyczne oszczędzanie wody i energii w łatwy i wygodny sposób. Charakteryzuje je także niepowtarzalny design. Firma za pierwszorzędny cel stawia sobie ochronę środowiska, dlatego podejmuje regularnie działania, propagujące zrównoważony styl życia.